Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły – I część Szkoły dla Rodziców

rodzice2

  • Czy chciałbyś by Twoje dziecko słuchało Twoich komunikatów?
  • Czy zmęczyły Cię już metody wychowawcze oparte na dyscyplinowaniu przez krzyk?
  • Marzysz o efektywnej współpracy ze swoim dzieckiem?

Jeśli borykasz się z podobnymi zagadnieniami, to propozycja dla Ciebie.

„Zdrowe więzi” – warsztaty rozwijania kompetencji wychowawczych rodziców opierają się na sprawdzonej formule Szkoły dla Rodziców i Wychowawców – programie promowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to cykl spotkań dla rodziców, którzy szukają sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji ze swymi dziećmi. Udział w warsztatach umożliwia rodzicom nabycie umiejętności: aktywnego słuchania i skutecznej komunikacji, efektywnej współpracy z dzieckiem, modyfikowania nieodpowiednich zachowań dziecka bez stosowania przemocy, wyrażania oczekiwań i formułowania zasad, pomocy w rozwoju pozytywnego i realistycznego obrazu siebie. Więcej o Szkole dla Rodziców na : www.ore.edu.pl

Warsztaty odbywają się w grupie 10 – 15 osób, 1-2 razy w tygodniu i trwają około 3 godzin (łącznie 40 godz. dydaktycznych). Cykl trwa 9 tygodni.

Dzięki udziałowi w projekcie rodzice będą mieli okazję popracować nad relacjami ze swymi dziećmi i budować więzi, dające zadowolenie i poczucie wzajemnej bliskości.

Program w dużej części bazuje na cyklu książek A. Faber i E. Mazlish pt. : „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, żeby samemu żyć z godnością”, „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwej rodziny”, „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały” (Wydawnictwo Media Rodzina).

Tematyka zajęć:

Budowanie relacji rodzic – dziecko:

  • wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
  • rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
  • aktywne, wspierające słuchanie,
  • motywowanie dziecka do współdziałania,
  • modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
  • uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole,
  • wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
  • budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
  • konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.

Prowadzący:

Iwona Jaźwińska – z wykształcenia polonistka, neurologopedka pracująca w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łapach. Certyfikowana realizatorka trzech części programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”.  W życiu osobistym mężatka z trzydziestoletnim stażem, dumna z dorosłych dzieci matka.

Maria Ostrowiecka – absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim (1999 r.), neurologopedka (UMCS, 2011), dogoterapeutka (2010). Posiada kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, SORE (Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji, ORE 2014). Certyfikowana realizatorka dwóch części programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców”. Mama 5-letniej Weroniki.